2011. szeptember 15.

Eper fülbevaló és nyaklánc

Eperszemek süthető gyurmából

Ezekhez az "eprekhez" nincs szükség külön instrukcióra; egyszerűen megformáztam úgy gondolom-formán, amilyen talán egy eper lehet, majd marcipánformázóval (igen sokrétűen még itt is lehet használni) mélyedéseket nyomok az anyagba. 

Szinte cérnavékonyra sodrok egy sárga gyurmadarabkát, majd szikével 1 mm-es "magokat" vágok le belőle, amit szintén a szike hegyével beleillesztek a helyére.

Csumát (így hívják?) zöldből készítettem, a tetejére applikáltam. Szerelőpálcikát meghajlítottam, belenyomtam az eperszemek közepére, majd mehettek a forró vízbe lubickolni. Ezután már rátehetjük a  - készen kapható - fülbevaló- vagy nyaklánc alapot. 

Arra ügyeljünk, hogy ha sokáig főzzük, vízkövesek lesznek, én legalább is úgy látom, bár lehetséges, hogy ez a gyurma tulajdonsága, hogy kissé kifehéredik.


Ha mégis így történik, lehet rajta segíteni: lakkal átfújtam őket. Ez mindenképpen jót tesz neki, szép fényt kölcsönöz.

Az első képen már lakkozva vannak, a többin még nem állt rendelkezésemre, de felteszem őket, hogy lehessen látni a különbséget.

Ez pedig még mindig lakkozatlan példány:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése